Na zdrowe śniadanie – pieczona owsianka z jabłkiem i żurawiną!

gwiazdka2 - KopiaCo zjeść na śniadanie? To ważne pytanie, jeśli zaczynamy aktywny dzień i chcemy dostarczyć sobie dużo energii na kolejne godziny. W moim codziennym jadłospisie, w pozycji – śniadanie, prawie zawsze pojawiają się otręby lub płatki owsiane. Częściowo wynika to pewnie z nawyku, który został mi po stosowanej diecie. Jest to jednak świetny produkt, który możemy wykorzystywać na wiele sposobów i mamy gwarancję, że zdrowo nas nasyci na kolejne godziny!DSC_0086

Firma Tymbark rozpoczęła akcję, która ma nam przypomnieć o tym, jak ważne jest codzienne (nie tylko weekendowe) jedzenie zdrowego śniadania! Zachęca nas także do spożywania szklanki soku – oczywiście takiego, który zawiera 100% soku owocowego bez dodatku cukru.

Postanowiłam podjąć wyzwanie i przedstawić Wam kilka pomysłów na bardzo zdrowe śniadania ze szklanką pysznego soku! Oto pierwsza moja propozycja:

ggg

Dzisiejsza owsianka odbiega nieco od tradycyjnych – upiekłam ją bowiem w piekarniku, żeby była gorąca i chrupiąca. Owocowy dodatek stanowi w niej jabłko – oczywiście z dodatkiem cynamonu. Do namoczenia otrębów i płatków użyłam (poza mlekiem) odrobiny soku jabłkowego Tymbark, aby jeszcze bardziej podkręcić jabłkowy smak. Żeby jednak nie było za bardzo szarlotkowo, przełamałam smak odrobiną słodkiej, suszonej żurawiny, która dodatkowo dostarczy nam sporą porcję witamin. Na pobudzenie myślenia dodałam odrobinę posiekanych orzechów włoskich.

Składniki na 2 porcje:

Piekarnik rozgrzewamy do 180°C. W misce mieszamy otręby, płatki owsiane i proszek do pieczenia. Zalewamy mlekiem oraz ⅓ szklanki soku jabłkowego Tymbark i odstawiamy na ok. 10 minut, żeby napęczniały. Umyte, małe jabłko obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Orzechy również kroimy na drobne kawałeczki. Masę owsiankową mieszamy z 1 łyżeczką płynnego miodu i szczyptą cynamonu. Dorzucamy do niej pokrojone jabłko i małą garstkę suszonej żurawiny. Następnie przekładamy masę do żaroodpornych miseczek i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy ok. 20 minut, aż wierzch lekko się zrumieni.

Po wyciągnięciu z piekarnika odstawiamy naszą pieczoną owsiankę na co najmniej 5-10 minut, aby przestygła. Podajemy ze szklanką soku jabłkowego!

Nowy folder2 (2)

Przepis na pieczoną owsiankę dołączam do akcji:

Reklamy

Otagowane:, , , , , , , , , , , , , , ,

5 thoughts on “Na zdrowe śniadanie – pieczona owsianka z jabłkiem i żurawiną!

  1. Ervisha 7 listopada 2013 o 11:38 am Reply

    Masz rację… samo zdrowie ;D

  2. studentka na diecie 7 listopada 2013 o 11:56 am Reply

    Kusi :))

  3. teenager ;) 7 listopada 2013 o 4:30 pm Reply

    śniadanie to zdecydowanie podstawa, a już najlepiej zjeść tak pyszną owsianką 🙂

  4. Kamciss 7 listopada 2013 o 6:13 pm Reply

    Cudowne! Ja właśnie piekę granolę 🙂

  5. Ola 7 listopada 2013 o 10:37 pm Reply

    jak słyszę hasło żurawina czuję powoli święta… 🙂 może trochę za szybko ale tak jest

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: