Parfait z malinami

gwiazdkaCzy Wy też lubicie warstwowe, zimne, jogurtowo – owocowe desery? Ja tworzę je w swojej kuchni bardzo często, gdyż zajmuje to niewiele czasu a dostarcza mnóstwo przyjemności! Podstawą takiego deseru jest u mnie zawsze jogurt naturalny i odtłuszczony twaróg o delikatnej, kremowej konsystencji. Do tego dodaję najróżniejsze owoce – te, na które akurat mam największą ochotę. Tym razem w sklepie uśmiechały się do mnie (mrożone już niestety) maliny, dlatego postanowiłam je przygarnąć!

DSC_0189

Składniki na 2 porcje:

  • 150g mrożonych malin
  • 1 łyżeczka cukru brzozowego
  • 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
  • 100g twarożku delikatnego 0% tłuszczu
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego

Twarożek mieszamy z cukrem – ja dodałam 1 płaską łyżeczkę cukru brzozowego i 1 płaską cukru z wanilią, bo maliny są już wystarczająco słodkie. Następnie dodajemy 2 łyżki rzadkiego jogurtu naturalnego aby nasz twarożek nabrał delikatniejszej i bardziej płynnej konsystencji. Wstawiamy naszą śnieżnobiałą masę do lodówki aby lekko się schłodziła. W tym czasie (nie do końca rozmrożone) maliny wykładamy do miski i za pomocą blendera delikatnie rozdrabniamy – jeśli Wasze maliny są już dobrze rozmrożone, wystarczy „rozdziabać” je widelcem. Następnie, do wysokiego, szklanego pucharka, nakładamy naprzemiennie  obie masy. Deser podajemy mocno schłodzony, dlatego po przygotowaniu wkładamy go na jakiś czas do lodówki. 

Nowy folder2

Otagowane:, , , , , , , , ,

2 thoughts on “Parfait z malinami

  1. studentka na diecie 29 października 2013 o 5:43 pm Reply

    Ale to wygląda mmm… i ten twarożek tam – musi być pyszne 😀 zdrowy deserek 😉

  2. gin 29 października 2013 o 7:03 pm Reply

    Pięknie wygląda ten deser 🙂

Skomentuj

